2023/07/12

FMTechnoBass

Try FMTechnoBass (github.io)
Read Source Code (github.com)

FMTechnoBass is an ordinary FM synthesizer. Sytrus can make almost same sounds, but it felt tedious to set envelopes for every time. So I made this to save time.

This one was made long time ago, but abandoned for a while because the sound wasn't interesting. FM algorithm is serially connected 3 operators. Pitch LFO is available to add some low frequencies.

---

FMTechnoBass を試す (github.io)
ソースコードを読む (github.com)

FMTechnoBass はごく普通の FM シンセサイザです。 Sytrus で同じような音が出ますが、毎回エンベロープを設定するのが手間だったので作りました。

かなり前に作ったのですが、面白い音が出なかったので放置していました。FM アルゴリズムは 3 オペレータ直列で、低い周波数成分を足すためにピッチに緩やかな LFO をかけることができます。